MEC community Oriented Media Conference

Gisteren naar dit interessante congres geweest (in organisatie van het Media Expertise Centrum van de Katholieke Hogeschool Mechelen, @ Lamot, Mechelen). Boeiende inhoud, leuke contacten tijdens de pauzes ...

Enkele quotes:

De redacteur/journalist van de toekomst moet evolueren van "leraar" naar "gids" ... Dat is niet hetzelfde als je platform overleveren aan de massa ... Leiders inspireren, zetten voorbeelden, gidsen... Er zal altijd iemand leiden, soms iemand uit de eigen organisatie, soms iemand daarbuiten ... Als mediabedrijf moet je naar buiten kijken, je community ondersteunen met tools en vooral niet vergeten dat het om mensen gaat, waar je ze ook vindt, niet om kanalen

Gregorz Piechota


The future is local, people, quality
Jan Servaes


De verwachtingen naar het publiek (UGC) zijn hoog gespannen. Maar burgerjournalist is een eenzaam beroep, zonder veel bescherming... Dat werkt dus niet, behalve in uitzonderlijke gevallen... Je moet je publiek aanspreken op dingen die ze wel kunnen ... Laat ze andere dingen doen, maar je als uitgever ook veel mee kan doen

Piet Bakker


Marketeers and mediaexperts should try to blend the new the new with the old, because people do so too

Jeroen Overstijns (Sanoma)


Kennis (en beleving) worden veel meer gewaardeerd dan journalistiek vakmanschap...die vergevingsgezindheid geldt waarschijnlijk ook voor algemene media

Alex Beishuizen (Intermediair) over de 1100 burger 'experts' bij computable


Meer lezen ? Bekijk dan deze tweets

0 reacties: