Magazines en blogs: gemaakt voor elkaar

Econsultancy brengt deze week een bijzonder interessant interview met Rex Hammond, een ervaren customer media publisher én blogger.

Hammond gelooft in 3 succesfactoren voor tijdschriften. Succesvolle tijdschriften

  • spreken een goed afgebakende doelgroep/gemeenschap van mensen die diep vanbinnen een persoonlijke of professionele passie delen
  • brengen content die verplicht leesvoer is als je tot die community wil behoren
  • worden gemaakt door mensen die de kracht van design begrijpen
Magazines kunnen een onderwerp uitdiepen en langs vele invalshoeken uitlichten. Maar dat volstaat uiteraard niet voor iemand die echt passioneel met een onderwerp bezig is. Voor hen is het nooit genoeg. Zij willen niet alleen 'nippen aan een verfijnde wijn', maar ook 'elke dag slurpen aan de brandweerslang met informatie die er daarbuiten over hun interessegebied beschikbaar is'. En daar kunnen blogs, wiki's, fotostreams ... hun rol spelen in het faciliteren en ondergaan van die passie.

Hammond stelt duidelijk de community centraal en maakt op zijn persoonlijke blog gehakt van 'mythes' in de uitgeverswereld (als 'een computer kun je niet op het toilet lezen')

Aanrader.

0 reacties: