- 37 lessen die Mr Magazine Samir Husni overhield aan het voorbije FIPP World magazine congres.
- Het enige mogelijke antwoord op de tegenvallende verkoop van tijdschriften is "onze lezers te verbazen en te inspireren", zegt Jonathan Newhouse van Condé Nast International
- Volg het INMA (kranten) World Congress hier mee. Met ondermeer Jeff Jarvis die dagbladen een nieuwe definitie wil geven.
- Jongeren (Digital Natives) zijn niet alleen beter in "media-multitasking", ze zijn ook beter in het nschatten van de agenda's en subjectiviteit van de verschillende nieuwsbronnen die ze raadplegen.
- "Man bijt hond nieuws" scoort bijzonder goed op het internet. Dat heeft ongetwijfeld te maken met het virale karakter van dit soort nieuws, maar Joanna Geary denkt dat de menselijke natuur die uit is op "ogenblikkelijke bevrediging" mee verantwoordelijk is, en heeft daar ook een psychologische verklaring voor.
- De laatste prototypes van de R&D afdeling van The New York Times : zo kan het nieuws er morgen ook uitzien.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten