- Magazine succes in volle crisisperiode : het Amerikaanse Hearst Magazines doet in alles het tegenovergestelde van zijn collega-uitgevers : het formaat van zijn bladen wordt groter, de verkoopprijs gaat omhoog en online valt er enkel iets voor betalende abonnees te beleven. When everybody zigs, you zag...
- De crisis zorgt er ook voor dat blondines voorpagina’s en modellenpagina’s domineren. Omringd door slecht nieuws, associëren we blond met vrolijkheid, veiligheid en geluk. De Engelse Times heeft een verklaring voor het 'waarom'.
- Een republikeinse president in het Witte Huis? Dan doen linkse media het goed. Eén democratische president ? Stijgende kijkcijfers voor ‘rechtste’ programma’s. Dit jaar zal Fox TV zijn beste cijfers halen sinds de start van het station in 1986. Meer bij De Volkskrant.
- De London Evening Standard werd in mei in een nieuw kleedje gestoken. Een deskundige evaluatie van de nieuwe krant bij Mark Porter en Stephen Brook van The Guardian
- Die nieuwe Evening Standard werd gelanceerd met deze reclame campagne. In verwant nieuws tracht The Daily Telegraph van haar broadsheet formaat een sterkte te maken (think Big!) en is The Economist op zoek naar de ‘intellectueel nieuwsgierigen’ in de hoop haar profiel in het Verenigd Koninkrijk te verjongen.
- Ook Newsweek koos voor vernieuwing (lees ook Nieuw Zakenmodel Newsweek). Lees hier de (eerder negatieve) evaluaties van Samir Husni, Mario Garica, Mark Porter. Meer bij Folio Magazine en SeekingAlpha.
- Nederlandse tv omroepen communiceren met hun (potentiële) kijkers via e-mailings. Een overzicht bij immovator.nl en netkwesties.nl , bij netkwesties komt ook voorloper SBS uitgebreid aan het woord.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten