Gastcolleges mediaplanning en journalistiek

Een kort overzicht van gastcolleges, lezingen en workshops die ik in de afgelopen maanden gegeven heb : vorige woensdag 'mediaplanning' voor de HUBrussel, een bij-de-tijd gebrachte versie (het moet voor mezelf ook spannend blijven) van een gastcollege mediaplanning dat ik eind vorig jaar ook voor de uHasselt gaf (contact Wim Janssens) en daarvoor voor uGent (Katarina Panic, Verolien Cauberghe). Rondom datzelde thema, mediaplanning heb ik ook de kickoff opleidingsessie mogen verzorgen voor de mediaplanners van de werkgroepen die deelnamen aan het pitch project voor echte-wereld-klanten (dit jaar Unilevers 'Dove') van KH Mechelen. (Els Sambaer)

En vorige week was er de workshop media onderzoek en media marketing voor de master na master opleiding journalistiek aan de Erasmus Hogeschool (Koen Lemmens, Martina Temmerman) waarin de deelnemende studenten vanuit een echte-wereld briefing de opdracht kregen een media concept te bedenken en uit te werken. Het was dit jaar geen voor de hand liggende opdracht (ik heb nog de hele woensdag lopen twijfelen of ik niet terug zou vallen op de opdracht van vorig jaar), maar de resultaten zijn prima.

Een hele dag brainstormen is niet niks, maar je staat toch steeds te kijken van tot welke oplossingen en creativiteit studenten weten te komen. Iets wat je beroepsmatig helaas nooit zo aantreft. Waar zou dat talent toch verloren gaan? Ok, deze studenten vertrekken uiteraard van een erg gefocuste briefing, waar in de echte wereld 'paralysis by analysis' vaak al snel zijn vernietigende uitwerking heeft. Maar toch jammer.
Link

0 reacties: