- ABN Amro heeft net haar branche rapport Media in Beeld 2008 vrijgegeven, met suggesties tot toekomststrategieën voor dagbladen, tv stations en andere media. In dezelfde sfeer vind je mogelijk ook het rapport innovatieve online verdienmodellen voor kranten van Atos Consulting interessant.
- De rokken mogen dan langer worden in tijden van crisis, media consumenten passen ook hun mediagedrag aan. In de VS zitten de bioscopen opnieuw vol, en scoren horor en musicals goed.
- De kredietcrisis doet de bezoekcijfers van de websites van financiële media exploderen, maar ook het leesgedrag van dagbladen verandert, lezers lezen intensiever, langer en praten meer met anderen over wat ze in de krant gelezen hebben.
- iPods lijken dan toch het luisteren naar tradionele (fm) radio te vervangen, jongeren zeggen opnieuw meer naar de radio te luisteren, rapporteert The New York Times op basis van een studie.
- Amerikaanse consumenten associëren presidentskandidaten McCain met Businessweek en Obama met roddelblad People.
Labels: kranten, mediamanagement, radio
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten