Zo zag één van de eerste proefnummers van Metro (B) er in september 1999 uit. Vandaag, bijna tien later (en 9 jaar na de lancering in oktober 2000) ziet Metro er zo uit. Een stukje nostalgie dat bovenkwam bij het opentrekken van het archief ("oude doos" kan je in dit geval letterlijk nemen), toen ik vorige week Jonas Vandroemme op bezoek had. Jonas - master na master journalistiek - heeft een stage achter de rug bij Metro en is dus prima geplaatst om de "ist" situatie te confronteren met de "soll" situatie.
Overigens houdt de VUB op vrijdag 22/5 in het kader van mediabeleid en structuren een reeks lezingen over initiatieven die het medialandschap hertekenden. O.a. Marc Dupain (VTM), Stefan Ackermans (4FM), Gabriel Fehervari (Alfacam, Exqi) komen spreken. Ik zal zelf de Metro case toelichten.
Labels: kranten
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten