- De lakmoesproef voor special interestbladen: bestaat er een rijke geschiedenis vol anekdoten, verhalen en legenden ? (via De Volkskrant)
- Lezers actief betrekken in magazines: met JJ Abrams (die man de tv serie Lost creëerde) als gastredacteur kwam het maandblad Wired vol met goed verborgen hints en raadsels te zitten. Daarmee wil het blad bewijzen dat print het medium bij uitstek blijft om compexiteit en nuances over te brengen. En dat 'engagement' niet het exclusieve domein is van online (via de New York Times). LEES OOK: Mystery in Wired
- Media bouwen in crisistijd: jouw lezers, kijkers of luisteraars zijn op dit moment op zoek naar positief nieuws, naar goedkope of eenvoudige manieren om zichzelf te verwennen. Toepassing op magazines: lezeressen kopen meer lipstick (betaalbare luxe), dragen langere rokken (we worden allemaal wat behoudsgezinder) en gaan voor korter haar (goedkoop), zo denkt Rob van Vuure nu al te weten hoe cover modellen er doorheen de rest van het jaar uit zien.
- Tieners verschillen weinig van volwassenen in hun verwachtingen naar nieuws websites. Uit onderzoek van het Amerikaanse NAA (het volledige rapport kan je hier als pdf downloaden) blijkt dat drukte afstoot: geef lezers meer witruimte, meer instappunten, beperk het scrollen en teken duidelijk de hiërarchie op een pagina uit. Hou het visueel en breng korte kopregels. Afhankelijk van de onbekendheid met het onderwerp kunnen meerder onderkopjes welkom zijn.
- 10 tips voor media die hun gedrukte edities inruilen voor online (via Garcia Media)
- Jullie weten hoe belangrijk ik de factor 'sociale integratie' vindt in de motieven tot mediagebruik. Media zullen nog socialer worden, want voor contact doe je alles (via De Volkskrant) en het nieuwe internet wordt nog socialer (via De Volkskrant)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten