De "Nationale Uitgeefdag" is ondertussen toe aan zijn 6de editie. Een aantal van de presentaties van deze 12de november vind je hier. De presentatie van Social Media consultant Liones vind je hier.
De "Nationale Uitgeefdag" is in belangrijke mate een showcase voor de deelnemende bedrijven. Daar is niks mis mee als de sprekers ook werkelijk bruikbare informatie presenteren, en dat was ook meestal het geval. Crisisjaar 2009 is het jaar van het pragmatisme, en alle aanbieders beklemtonen hoeveel je wel niet kan doen met een beperkte inzet, en hoe significante investeringen kunnen wachten tot een businesscase zich bewezen heeft (mobiel, crossmediaal uitgeven). De Liones presentatie blonk uit in praktische toepasbaarheid. Nog een teken van pragmatisme is dat iedereen zich begint te realiseren dat de inkomstenstromen van de toekomst wel eens significant lager zouden kunnen uitvallen, en dat we dus ook heel erg innovatief met onze kostenbasis gaan moeten leren omspringen.
Nog het meest interessant was de e-commerce presentatie van Sanoma. Het is makkelijk praten over nieuwe verdienmodellen zoals performanced based advertising (CPC, CPA, CPL, CPS ...), maar in de praktijk is het opzetten moeilijker dan de theorie doet vermoeden. Ook Sanoma heeft heel leergeld moeten betalen en was zo genereus om dat met het publiek te delen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten