‘We hebben helemaal geen marketingonderzoek gedaan om te kijken of er behoefte was aan een blad als Helden. Welnee. We wilden een sporttijdschrift maken dat zowel de man als de vrouw interesseert, dik of dun, oud of jong.’ De titel is bedacht door een vriendin van Barends dochter en mede-oprichter van het blad, Barbara. ‘Een groepje van vrienden van Barbara wasop een avond bij elkaar en toen kwam één van hen op de term “helden”. We hebben behoefte aan helden!’ Barend belde uitgever en financier Erwin Asselman: ‘Helden! Dat wordt de titel. Niets meer aan doen.’ Tot zijn verbazing zag Barend nadat ze het eerste nummer hadden gelanceerd, overal het begrip ‘helden’ opduiken.Via MolBlog
BEDENKING: Intuïtie en analyse hoeven elkaar overigens niet uit te sluiten. Wie ooit les van mij gehad heeft, weet dat ik het enorm belangrijk vind dat een medium aansluit bij de persoonlijke waarden van de doelgroep en ook iets vertelt over de cultuur van de doelgroep, want hoe kan iemand zich anders lid voelen. Om die cultuur uitingen te inventariseren gebruik ik een schema met "waarden, symbolen, rituelen" en ... jawel "helden"
0 reacties:
Een reactie posten