Marketing campagne krant AD Sportwereld

De reclamecampagne voor AD Sportwereld (NL) kan je bij marketingfacts online bekijken. Het vaakst gegeven commentaar is dat de campagne polariserend is. Misschien mag dat ook wel, want sport gaat over passie, emotie en identiteit, over uitdagen, winnen en zorgvuldig gekanaliseerde conflicten. In media onderzoek vinden we vaak een verband terug tussen sport, media en bovenstaande waarden. Dan is een concept dat lezers uitdaagt of ze voldoende sportgek zijn mogelijk een goede keuze.

UPDATE 18/4: Hetzelfde en toch anders, campagne voor de Britse sport krant Daily Sport (VK). Een in verspreiding niet zo heel erg grote krant (97K oplage), maar wel "het laatste bastion voor echte mannen". De krant onderging een redesign en trok een hoofdredacteur aan met ervaring bij een mannenblad. De formule moet gaan bestaan uit sport, vrouwen en grappen. Of deze media positionering succesvol zal zijn valt nog af te wachten, maar uitgever Sport Media Group kan alvast een winstgroei van +48% over de afgelopen maanden voorleggen.

UPDATE 29/4: één week na de herlancering, redactie en externe waarnemers over de nieuwe Daily Sport:


Andere media campagnes in dezelfde categorie: de krant Het Nieuwsblad (B) positioneert zich op de Ronde van Vlaanderen. Ook Belgisch is deze campagne voor een magazine voor motorrijders.

0 reacties: