De uitdaging voor TV makers is om kijkers vanaf het eerste beeld te pakken, een uitdaging die weinig verschilt van de opdracht voor hun schrijvende collega's om lezers met een krachtige kop naar het artikel te lokken (zie eerdere post 3 tips voor een betere artikel kop) .
In onderzoek met digivote knoppenmeters zien we dat elke nieuw programma, onderwerp of scene steevast op een (soms erg) tijdelijk stijgende belangstelling kan rekenen. Een reeks tips om kijkers te binden vind je bij how not to lose viewers.
VERWANT NIEUWS: Amerikanen kijken niet minder, maar meer tv. De kijkduur per maand neemt nog steeds toe, zowel voor het traditionele tv scherm, als voor het internet. Maar als je uitgesteld kijken (digitale videorecorder, video on demand) en internet kijken uit de vergelijking haalt, komt de gemiddelde leeftijd van de kijker naar het traditionele tv scherm rond de vijftig te liggen.
Labels: tv
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten