Martin Belam, een Engelse internet consultant (BBC, The Guardian), bespreekt in een vijfdelige reeks het redesign van de site van de Daily Mail. De redesign is een interessant voorbeeld van hoe je toch binnen rubrieken, die gegeven lijken te zijn omdat iedereen ze brengt, kunt differentiëren. (deel 1, deel 2, deel 3, deel 4 en deel 5)
Innovatief is het aanbieden van gespecialiseerde RSS feeds: elke belangrijke voetbalploeg of celeb krijgt zijn eigen feed. Reacties worden grafisch ingeleid en ingebed, gebruikers kunnen uit verschillende sorteringsopties kiezen, wat het volgen van een 'thread' aanzienlijk vereenvoudigt. Dewijzigingen op de sportpagina's zijn het meest fundamenteel: navigatie kan op basis van het logo van de voetbalclub, grafische promoboxen met 'easy snackable content' gidsen de gebruiker naar de inhoud, en de site ambieert een portalfunctie voor elke club, met niet enkel verwijzingen naar eigen content, maar ook links naar content op andere sites. De verwijzingen worden gesorteerd op tijd (laatste uur, vandaag, ...) zodat de pagina het actuele gevoel oproept dat je verwacht bij een nieuwssite.
Minder goede punten zijn er voor navigatie, waar sub- en hoofdmenu's de gebruiker mogelijk op een verkeerd been zetten en de omvang van de pagina's
Labels: online
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten