Media Bouwer: Ilse Beyers (B)

Stijn Meuris interviewt vandaag in Het Belang van Limburg Ilse Beyers, hoofdredacteur van Dag Allemaal (B). Het weekblad Dag Allemaal bereikt ongeveer 2 miljoen lezers één Vlaming op drie) bij een oplage van ongeveer 400.000 exemplaren en zet een bijna ononderbroken lijn van groei neer. Het lezersprofiel (CIM) is wat ouder, wat vrouwelijker en wat lager oplgeleid dan het profiel van de lezer van concurrent Humo, uit de semiometrie blijkt dat de Dag Allemaal lezer om een meer concrete benadering vraagt (geen ironie) en wat materialistischer is.

Ilse Beyers vertelt over de formule:

“Wij hanteren wat dat betreft de regel van de vier E’s: Eerst in de markt, Exclusief, Eerlijk en Emotioneel. Pas als al die E’s aanwezig zijn, kan je van een topverhaal spreken. En die vierde E, het emotionele aspect, dat is de moeilijkste."

ik wil in de eerste plaats de lezer gelukkig maken. Dat moet dat merk uitstralen, en dus moeten we constant naar evenwichten en invalshoeken zoeken... Wij vormen een soort microkosmos. Een familieblad dat zo close is met haar lezers, daar moet meer achtersteken dan enkel het cijfermatige. Ik geloof nogal sterk in het gegeven van ‘gedeelde smart is halve smart’. Mensen lezen al eens graag dat ook andere mensen, BV’s zelfs, erge dingen overkomen. Of mooie dingen, uiteraard. En wij delen die verhalen met onze lezers.
Dag Allemaal is er ter ontspanning.”

Lees ook deze post over de rol van sensatie in media

0 reacties: