Media worden steeds meer merken die via verschillende kanalen hun mediaconsumenten bereiken. En als een merk een belofte is (zie ook branding) , dan wordt de essentie van die belofte, dus dat waar je voor staat (m.a.w. je positionering), samengevat in de payoff of tagline. Soms is het makkelijker en overtuigender om te vertellen wat je niet bent. Bij Amerikaanse media vinden we hier vaak fraaie voorbeelden van. Zo afficheerde een radiostation haar "alternatieve" positie met "more music from less dead guys", terwijl een soft rock station "rock without the hard edges" claimde.
Vandaag doet reclame vakblad AdAge de suggestie om inspiratie op te doen bij de meeste overtuigde haters van je medium of programma. Zo wordt de tiener soap "gossip girl" vandaag in de VS in de markt gezet met - ik zie het ouders al zeggen - "mind-blowingly unappropriate"
Lees ook Taglines die media positioneren, of juist niet
VERWANT 28/7: Duitse TV zenders moeten over betere taglines beschikken dan hun Oostenrijkse tegenhangers, want in Oostenrijks onderzoek blijken de slogans van Duitse TV zenders het best te scoren.
Labels: mediamarketing
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten