Lee Abrams, outside-innovator bij mediagroep Tribune in de VS, publiceert opnieuw een waslijst suggesties om dagbladen interessanter en relevanter te maken. Een aantal thema's komen in zijn woordenstroom terug: het gebruik van grafische elementen (waarom geen sterren bij een restaurantbespreking, beknoptheid (samenvattingen, top 10 lijstjes), specifiek en duidelijk zijn, de volledige 'lokale' krant, het beter labelen van inhoud, maar ook promotie van online en krant, en van items in de krant zelf.
Over dat laatste, de promotie van onderwerpen en titels in de krant, brengt Mario Garcia een aantal nuttige tips in 'maak teasers aantrekkelijk'. Ook hier een pleidooi voor beknopte maar specifieke en uitdagende teksten, maar ook voor variatie in aantal en opbouw van de promoboxen, om ook hier banner blindness te vermijden.
(lees ook deze eerdere post: 15 manieren voor kranten om meer lezers aan te trekken)
Abrams: 20 nieuwe manieren voor kranten om meer lezers aan te trekken
Gepost door Koen Van Parijs op 20:32Labels: kranten, layout, mediamanagement
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten