Lee Abrams werkt als Chief Innovation Officer bij kranten uitgever Tribune in de VS (zie ook hier) . Als outsider (Abrams werkte daarvoor bij satelliet radio provider XM) heeft hij een niet oninteressante visie op kranten, die hij vertaaldein 15 suggesties voor kranten om meer lezers te bereiken . Interessant, zolang je maar onthoudt dat Amerikaanse (stads) kranten in een heel andere sociale en culturele omgeving actief zijn. In Europa (en toch zeker in België en Nederland) zijn openbare omroepen bv. veel marktgerichter dan de NPR (Public Radio) waarin in het artikel verwezen wordt.
UPDATE 20/6: Net op het moment dat je denkt "15 suggesties om meer lezers te verwerven" klinkt goed, maar kan je het ook onderbouwen met data én heb je misschien ook bij elke suggestie een voorstel, komt de Readership Institute Abrams te hulp. Lees hier meer.
UPDATE 7/7: Een lading nieuwe ideeën van Abrams over hoe kranten hun oplage kunnenverhogen.
Labels: kranten, mediamanagement
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten