- The Independent beschouwt zichzelf als een 'viewspaper', een krant waarin opinie een belangrijke plaats inneemt. Maar het oog wil ook wat, en hier vind je een overzicht van 9 opvallende splash pagina's en voorpagina's in de krant. Mooi ? Neen, "vervelend", denkt uittredend hoofdredacteur Kelner. "Als je iets elke dag doet, dan hol je de formule uit. Tijd om het format opnieuw uit te vinden".
- Innovation Media Consulting heeft op de WAN in Goteborg een formule voorgesteld, waarmee het denkt een nieuw format voor kranten uitgevonden te hebben. Het format 30/30 is een krant in bijzonder klein formaat dat lezers zowel voor 30 seconden als voor 30 minuten moet kunnen boeien. Het werd uitgebreid getest en Innovation wil het graag aan belangstellende uitgevers in licentie geven. Nieuwsgierig ? Kijk dan hier, hier en hier. Vermoedelijk heeft Innovation formules die ze al eerder voorstelde (een minderheid nieuws over "gisteren", een flinke dosis "vandaag" en een grote dosis "morgen") in het prototype verwerkt. Als ik meer weet, wil ik er graag ook meer over vertellen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten