De Engelse krant The Times, die sinds enkele weken in full-colour verschijnt, werd gisteren in een nieuw jasje gestoken. De belangrijkste veranderingen zijn een aantal rubrieken die eindelijk een vaste plaats krijgen en vooral dat pagina's en artikelen makkelijker terug te vinden moeten worden dankzij een kleurencode in de hoek van de pagina wordt aangebracht.
Meer opvallend zijn de veranderingen in het tweede katern, waar lifestyle, kunst e.d. een plaats vinden. Voorbeeld pagina's en een wat scherpere analyse ("sommige artikelen in het tweede katern lijken wel advertenties") vind je bij The Guardian. Toch lijken lezers weinig van de redesign te merken, gezien de weinige reacties, zowel bij The Times zelf, als bij The Guardian. De redesign van 2006 (met voorbeeldpagina's) ging een stuk verder.
UPDATE 9/6: Peter Wilby laat weinig heen van het tweede Times katern en zijn commentaar een beschouwing vast over de opiniërende rol van kranten.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten