Vandaag is Jean-Marie, het personality blad rond Jean-Marie Pfaff gelanceerd. Bij De Standaard merkt Inge Schelstraete op dat
De foto's zijn topkwaliteit, maar de toon zit nog niet juist: in het geslaagde interview met Sugar Jackson hóór je Pfaff en de bokser praten, maar dat Pfaff aan de Nederlandse tv-kok Herman den Blijker heeft gevraagd 'Neem je me nu in de maling?' - wij geloven het niet.
Het magazine ligt op 70.000 exemplaren in krantenwinkels in Nederland en Vlaanderen. Een beperkte companion website kan je hier vinden.
UPDATE 30/5: Rob van Vuure vertelt hier hoe je een personality blad maakt.
UPDATE 3/6: Inge Schelstraete interviewt in De Standaard van dit weekend Jildou van der Bijl, hoofdredactrice van personality blad Linda in Nederland. Ook hier gaat het om het goed bladen maken: een originele en scherpe invalshoek, aandacht voor fotografie. In het geval van Linda zou een bepaalde mate van zelfspot een belangrijke differentiator zijn.
Maar ook
Je kunt dus experimenteren, maar niet te veel. Je moet stoppen voor de lezer denkt: “Dit is niet wat ik dacht te hebben gekocht.”’
Maar voor een goed gemaakt blad is er altijd ruimte. Als je interessant, mooi en verrassend bent, dan blijf je lezers vinden. Als één of meer van die dingen ontbreken, dan verdwijn je. Zo is het altijd geweest en het geldt ook voor alles, of je nu een magazine over boten dan wel over vrouwen maakt.’
De pagina in de krant beschrijft daarnaast ook nog in detail voorpagina, toon en doelgroepblad voor Linda, Dinand, Felderhof en Oprah. De voorpagina's van deze bladen kan je ook online bekijken
0 reacties:
Een reactie posten