Thomas Siffer over de nieuwe Story

De mediapagina's van De Morgen van vrijdag 16/5 laten Thomas Siffer aan het woord over de nieuwe Story (B) (verschijnt op 3/6, zie ook deze post). Story gaat meer voor een eigen smoel (een meer onafhankelijke koers t.o.v. Dag Allemaal), wil breder (mannelijker) en jonger worden, zonder bij de restyling al teveel lezers te verliezen Daarvoor krijgt het ook een jongere redactie. Story krijgt ook een groter formaat, en wordt iets duurder geprijsd, wat in onderzoek geen probleem leek op te leveren.

Thomas Siffer:

Ik ben er trots op dat de daling van de verkoopcijfers is stopgezet sinds ik hier aan boord ben. En dat hebben we voor een groot stuk te danken aan ons coverbeleid. Onze cover is duidelijker. Hiërarchischer ook. In plaats van twaalf dingen op de cover te zwieren waar de lezer uit moet kiezen, schuiven we één artikel naar voren dat volgens ons het artikel van de week is. En dat heeft zijn effect niet gemist. Voor het eerst in vijf jaar doen we het een ietsiepietsie beter dan het jaar voordien."
Op de site van reclameregie medialogue zegt Siffer over die verbreding
En de term 'celebs' mag je gerust breed zien: ook de wereld van sport, politiek, business of kunst levert boeiende verhalen op. We zullen die mensen net zoals de showbizz sterren positief en constructief benaderen, maar daarom niet braaf. Story* zal zijn lezers verrassen, amuseren, stimuleren, wat zeg ik, passioneren!"
Daar zit voor een stuk de uitdaging van Story. Dag Allemaal heeft een enorm netwerk en weet handig lokale celebrities te managen. Omgekeerd lijken lokale celebrities het hipper te vinden om intieme ontboezemingen (genre favoriet one-night stand) aan Humo te vertellen.

Afspraak volgende week in de krantenwinkel.

0 reacties: