Magazines creëren voor vrouwen een persoonlijke time-out ("me-time") en geven advies. Dat blijkt onderzoek van de Britse magazine uitgever IPCMedia. De uitgever beschikt over een panel van 7.500 lezers waaruit regelmatig voor onderzoek geput wordt. Uit het onderzoek komt het beeld naar voor van vrouwen sterk onder tijdsdruk staan en weinig of geen tijd voor zichzelf hebben. Media spelen een belangrijke rol in het leven van Britse vrouwen, ofwel om even aan de stress te ontsnappen, ofwel voor advies. Advies wordt vooral gezocht als het om opvoeding gaat, waarbij het internet een belangrijke rol speelt. Geldzaken en grote aankopen zijn ook belangrijk, maar daar speelt de partner een veel belangrijker rol dan media. Media kunnen een rol spelen om vrouwen te ondersteunen en te verzekeren dat een gezonde balans tussen werk, gezin en vrije tijd mogelijk is. Meer details en cijfers bij IPC Media.
Onderzoek als dit vormt uiteraard ook een stuk storytelling van een uitgever t.o.v. potentiële adverteerders. Maar het motief "persoonlijke time out" en andere komen ook terug in het meeste onderzoek naar mediabeleving, zoals de "Magazine Reader Experience Study"
Labels: magazines, mediabeleving
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten